Μια «φούσκα» έτοιμη να σκάσει είναι πλέον ολόκληρος ο χώρος των media (κυρίως τηλεοπτικοί σταθμοί και έντυπα) από την αρπακτική και βουλιμική συμπεριφορά των διαφημιστικών εταιρειών που εκβιάζουν, επιβάλουν όρους και αρπάζουν πια όσα και ό,τι θέλουν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ), προκειμένου να τους «πετάξουν» μερικά ψίχουλα διαφήμισης. Για τη χαοτική αυτή κατάσταση είναι ενημερωμένη η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υφυπουργός Τύπου κ. Τηλέμαχος Χυτήρης έχει ήδη δώσει εντολή στις νομικές υπηρεσίες του υπουργείου του να διερευνήσουν την περίπτωση μιας παρέμβασης με νόμο, για κατάργηση της παράνομης μεθόδου των «επιστροφών» στους διαφημιστές.
Το φαινόμενο αυτό έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο όπου οι διαφημιστικές εταιρείες λειτουργούν σε απόλυτη συμφωνία μεταξύ τους σαν μια απέραντη Μαφία στο χώρο των ΜΜΕ μοιράζοντας την «πίτα» μεταξύ τους και επιβάλουν το νόμο της σιωπής σε διαφημιζόμενους και ΜΜΕ.
Συγκεκριμένα μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες παίρνουν μεγάλα πακέτα διαφήμισης από μεγάλους διαφημιζόμενους (π.χ. ΟΤΕ, COCA COLA, Γερμανός κ.λ.π.) χωρίς δική τους αμοιβή από τις εταιρείες αυτές (γιατί θα βγάλουν τα 10πλασια με τις «επιστροφές») και ξεχύνονται στην αγορά των ΜΜΕ.
Όποιο μέσο (τηλεοπτικός σταθμός, ραδιόφωνο ή έντυπο) δώσει το μεγαλύτερο ποσό σε «επιστροφές» ή το περισσότερο «δωρεάν» χρόνο για διαφημίσεις στους διαφημιστές, παίρνει και το μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των διαφημιστικών μηνυμάτων.
Με τον τρόπο αυτό όμως όλα τα ΜΜΕ βρίσκονται συνεχώς υπό τον έλεγχο των διαφημιστικών εταιρειών και συχνά των πιέσεών τους ακόμα σε πρόσωπα και περιεχόμενο εκπομπών.
Την επαφή αυτή, λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλα τα ΜΜΕ και της άμεσης ανάγκης για ρευστό που έχουν, οι διαφημιστές απαιτούν μέχρι και 30-40% «επιστροφών-εκπτώσεων» από τη συνολική αξία του διαφημιστικού πακέτου που παρέχουν.
Γνωρίζοντας οι διαφημιστές ότι κάποια στιγμή θα μπουν κάτω από το στόχαστρο και τον έλεγχο της Ειδικής Υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών εφαρμόζουν το εξής κόλπο για να δικαιολογούν τα χρήματα που παίρνουν σαν «επιστροφές» από τα ΜΜΕ.
Παρουσιάζουν ότι δήθεν έκαναν διάφορες μελέτες, (αγοράς, gallop κ.λ.π) για τα Μέσα και πληρώθηκαν για τις μελέτες αυτές από τηλεοπτικούς σταθμούς, ραδιόφωνα και έντυπα, που τους ανέθεσαν τις «μελέτες» αυτές (που είναι εντελώς ανύπαρκτες και εμφανίζονται μόνο για να δικαιολογούν αν χρειασθεί στο ΣΔΟΕ τα ποσά που πήραν οι διαφημιστές με τις «επιστροφές») .
Όπως πληροφορείται το Newsbomb από το ΣΔΟΕ, οι έλεγχοι γίνονται ακριβώς στα ποσά αυτά, των δήθεν «μελετών» (ποιοι τα έδωσαν, που πήγαν, που έχουν στα βιβλία των διαφημιστικών).
Έτοιμο να ηχήσει είναι το πρώτο μεγάλο κανόνι στον κλάδο των διαφημιστικών εταιριών, καθώς σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές σφραγίστηκαν επιταγές γνωστής - και με άκρως προβεβλημένο τηλεοπτικά μέτοχο - διαφημιστικής εταιρίας.
Η εν λόγω εταιρία εμπλέκεται και στην υπόθεση του Alter έχοντας σημαντικού ύψους απαιτήσεις από το κανάλι γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δυσχερή τη θέση της, ακόμα και να βρισκόταν λύση με "κούρεμα" των υποχρεώσεων του τηλεοπτικού σταθμού.
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι η εν λόγω διαφημιστική εταιρία έχει εισέλθει σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή και θεωρούν ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων θα μπορούσε να μπει στη διαδικασία του άρθρου 99. Κάτι τέτοιο όμως μπορεί να την προστάτευε από τους πιστωτές της προσωρινά, αλλά θα αποτελούσε ουσιαστικά την ταφόπλακα της λόγω των επιπτώσεων στη φήμη της και την αντίδραση που θα εκδηλωνόταν από τους πελάτες της.
Ερώτημα (άσχετο) : Με ποιο τρόπο θα πληρώνει πλέον η Bold τα Μέσα Ενημέρωσης, αφού με επιστολές που έστειλε σταματά να δίνει επιταγές; Σημειωτέον ότι σε πολλές περιπτώσεις οι οφειλές της εταιρίας προς τα Μέσα φτάνουν ή και ξεπερνούν τους δώδεκα μήνες.