Όργιο κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος, αποκάλυψε έρευνα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης στον κρατικό οργανισμό εθελοντισμού, «Έργο Πολιτών».
Στο πόρισμα που συνέταξαν οι επιθεωρητές και το οποίο ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, έστειλε στον εισαγγελέα, γίνεται αναφορά σε παρανομίες, όσον αφορά στη στελέχωση του οργανισμού, καθώς "κατά την επιλογή των προσληπτέων για την κάλυψη των θέσεων προσωπικού υποστήριξης με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου το 2005, δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης ούτε οι όροι της προκήρυξης".
Πάντα σύμφωνα με το πόρισμα, προσελήφθησαν περισσότεροι από όσους προβλέπονταν στην προκήρυξη χωρίς να υπάρχει περίπτωση ισοψηφίας, αφού δεν υπήρξε και βαθμολόγηση των υποψηφίων.
Υπήρξε περιστατικό πρόσληψης πριν εκδοθεί η απόφαση του προέδρου και συνεδριάσει η επιτροπή αξιολόγησης. Με παράνομο τρόπο φέρονται να έγιναν και οι προσλήψεις για την κάλυψη θέσεων το 2006 και 2007.
Σύμφωνα με τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, που είχε αποδοχές ύψους 9.500 ευρώ μηνιαίως, έπαιρνε και αποζημίωση για κάθε συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του ΔΣ, παρά το γεγονός ότι δεν προβλεπόταν από το νόμο. Η εντολή για την πληρωμή των μισθολογικών δαπανών -συμπεριλαμβανομένων και των δικών του αποδοχών- γινόταν, μάλιστα, από τον ίδιο.
Την περίοδο 2005-2009 καταβάλλονταν, μέσω επιδομάτων στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων, αποδοχές διπλάσιες από εκείνες που προέβλεπε η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Επίσης, διαπιστώθηκε κακοδιαχείριση των διαθέσιμων ετησίως πόρων που κατευθύνονταν σε μισθοδοσία και αμοιβές εξωτερικών συνεργατών και όχι σε δράσεις που συνάδουν με τον σκοπό του Οργανισμού. Σύμφωνα με στοιχεία της 21ης Απριλίου 2011, το "Έργο Πολιτών" χρωστούσε 536.252,50 ευρώ.
Σε αρκετές συμβάσεις το ανατεθέν έργο περιγράφεται γενικόλογα και δεν περιλαμβάνουν δέσμευση του αντισυμβαλλόμενου για την παράδοση κάποιου συγκεκριμένου έργου.
Στο πόρισμα σημειώνεται, επίσης, πως "παρά το γεγονός ότι από τον συστατικό νόμο του Οργανισμού προβλέπεται η έκδοση Κανονισμού Προμηθειών, κατόπιν σύνταξής του από το Δ.Σ. του Οργανισμού, πέντε και πλέον έτη μετά την ίδρυση του φορέα, ο Κανονισμός αυτός δεν έχει εκδοθεί νομοτύπως και οι εν γένει προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών πραγματοποιούνταν με απευθείας αναθέσεις από τον πρόεδρο"
Στο πόρισμα που συνέταξαν οι επιθεωρητές και το οποίο ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, έστειλε στον εισαγγελέα, γίνεται αναφορά σε παρανομίες, όσον αφορά στη στελέχωση του οργανισμού, καθώς "κατά την επιλογή των προσληπτέων για την κάλυψη των θέσεων προσωπικού υποστήριξης με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου το 2005, δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης ούτε οι όροι της προκήρυξης".
Πάντα σύμφωνα με το πόρισμα, προσελήφθησαν περισσότεροι από όσους προβλέπονταν στην προκήρυξη χωρίς να υπάρχει περίπτωση ισοψηφίας, αφού δεν υπήρξε και βαθμολόγηση των υποψηφίων.
Υπήρξε περιστατικό πρόσληψης πριν εκδοθεί η απόφαση του προέδρου και συνεδριάσει η επιτροπή αξιολόγησης. Με παράνομο τρόπο φέρονται να έγιναν και οι προσλήψεις για την κάλυψη θέσεων το 2006 και 2007.
Σύμφωνα με τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, που είχε αποδοχές ύψους 9.500 ευρώ μηνιαίως, έπαιρνε και αποζημίωση για κάθε συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του ΔΣ, παρά το γεγονός ότι δεν προβλεπόταν από το νόμο. Η εντολή για την πληρωμή των μισθολογικών δαπανών -συμπεριλαμβανομένων και των δικών του αποδοχών- γινόταν, μάλιστα, από τον ίδιο.
Την περίοδο 2005-2009 καταβάλλονταν, μέσω επιδομάτων στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων, αποδοχές διπλάσιες από εκείνες που προέβλεπε η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Επίσης, διαπιστώθηκε κακοδιαχείριση των διαθέσιμων ετησίως πόρων που κατευθύνονταν σε μισθοδοσία και αμοιβές εξωτερικών συνεργατών και όχι σε δράσεις που συνάδουν με τον σκοπό του Οργανισμού. Σύμφωνα με στοιχεία της 21ης Απριλίου 2011, το "Έργο Πολιτών" χρωστούσε 536.252,50 ευρώ.
Σε αρκετές συμβάσεις το ανατεθέν έργο περιγράφεται γενικόλογα και δεν περιλαμβάνουν δέσμευση του αντισυμβαλλόμενου για την παράδοση κάποιου συγκεκριμένου έργου.
Στο πόρισμα σημειώνεται, επίσης, πως "παρά το γεγονός ότι από τον συστατικό νόμο του Οργανισμού προβλέπεται η έκδοση Κανονισμού Προμηθειών, κατόπιν σύνταξής του από το Δ.Σ. του Οργανισμού, πέντε και πλέον έτη μετά την ίδρυση του φορέα, ο Κανονισμός αυτός δεν έχει εκδοθεί νομοτύπως και οι εν γένει προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών πραγματοποιούνταν με απευθείας αναθέσεις από τον πρόεδρο"