Ραγδαίες εξελίξεις στο μεγάλο σκάνδαλο των υποβρυχίων τύπου 214 αναμένεται να προκαλέσει η ολοκλήρωση του πρώτου πορίσματος του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, το οποίο, με ενδελεχείς ελέγχους, «χαρτογραφούσε» τους τελευταίους μήνες τις διαδρομές του «μαύρου» χρήματος για την επίμαχη συμφωνία μεταξύ του... ελληνικού υπουργείου Εθνικής Αμυνας και της γερμανικής κοινοπραξίας HDW/Ferrostaal.
Ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, οι υπάλληλοι της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Ειδικών Υποθέσεων του ΣΔΟΕ δούλευαν με πυρετώδεις ρυθμούς στα γραφεία της υπηρεσίας, στην οδό Πειραιώς, προκειμένου να συνταχθεί το πρώτο πόρισμα με τα έως τώρα στοιχεία των ερευνών. Ο «καυτός» φάκελος αναμένεται να διαβιβαστεί, εκτός σοβαρού απροόπτου,σήμερα στις εισαγγελείς του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος, Ευγενία Κυβέλου και Πόπη Παπανδρέου, που χειρίζονται την πολύκροτη υπόθεση.
Οι συμβάσεις
Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών βρίσκεται η κύρια σύμβαση για τα υποβρύχια τύπου 214, το ένα από τα οποία θα κατασκευαζόταν στο Κίελο και τα υπόλοιπα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η συγκεκριμένη σύμβαση εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ στις 24 Ιουλίου 1999, μετά από εισήγηση του τότε υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου και υπογράφηκε το 2000. Συνοδευόταν, μάλιστα, από μια δεύτερη, η οποία αφορούσε τα αντισταθμιστικά οφέλη που -σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών- ήταν το «όχημα» για να φτάσει το «μαύρο» χρήμα από τη Γερμανία στην Ελλάδα και να διανεμηθεί σε αξιωματούχους που κατείχαν θέσεις-«κλειδιά».
Είναι ενδεικτικό ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, τα έργα που προβλέπονταν από τις συμφωνίες για τα αντισταθμιστικά δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Στο «μικροσκόπιο» της έρευνας βρίσκεται, ωστόσο, ακόμα μία σύμβαση, αυτή για την επισκευή των υποβρυχίων τύπου 209, η οποία υπογράφηκε το 2002 και επίσης συνοδευόταν από μια δευτερεύουσα για τα αντισταθμιστικά.
Οι διώξεις
Το «ραντεβού» με τις εισαγγελείς θεωρείται βέβαιο για όλους όσοι ενεπλάκησαν στην υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων, πάνω στις οποίες -σύμφωνα με τις έως τώρα έρευνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία- στήθηκε «χορός» εκατομμυρίων ευρώ άνευ προηγουμένου. Με δεδομένο ότι οι συμβάσεις για τα εξοπλιστικά φτάνουν στο ΚΥΣΕΑ έπειτα από εισήγηση του εκάστοτε υπουργού Εθνικής Αμυνας, εν προκειμένω του Ακη Τσοχατζόπουλου, το ενδιαφέρον των Αρχών εστιάζεται στον πρώην υπουργό και τους τότε στενούς του συνεργάτες. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι εισαγγελείς του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος μελετούν εξονυχιστικά τα στοιχεία που παρέλαβαν, κατόπιν αιτήματός τους, από τη γερμανική Δικαιοσύνη και έχουν ήδη καταλήξει στα πρώτα συμπεράσματα για το μεγάλο «υποβρύχιο πάρτι», ενώ μετά την παραλαβή του πορίσματος από το ΣΔΟΕ, ανοίγει ο δρόμος για τις πρώτες ποινικές διώξεις.
Από την αρχή της έρευνας, τους πρώτους μήνες του 2010, το ΣΔΟΕ είχε «σκοντάψει» στην εταιρεία ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, με έδρα στον Πειραιά, που αρχικά ανήκε στον εφοπλιστή Μιχάλη Ματαντό και στη συνέχεια μεταβιβάστηκε στους έως τότε υπαλλήλους του, Αντώνη Χάγια και Αλέξανδρο Παπαντωνίου. Οι Αρχές «συναντούν» ξανά τον εφοπλιστή, που φαίνεται να είχε ρόλο αντιπροσώπου της HDW στην Ελλάδα, όταν καταθέτει στη γερμανική Δικαιοσύνη και «καίει» τον επί σειρά ετών στενό συνεργάτη του Ακη Τσοχατζόπουλου, Γιάννη Μπέλτσιο. Εξεταζόμενος από τους εισαγγελείς στο Μόναχο, ο Μ. Ματαντός, όπως αποκάλυψε η Real news, κατονομάζει τον Γ. Μπέλτσιο ως αποδέκτη μίζας ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, που αφορούσε την υλοποίηση της συμφωνίας για τα υποβρύχια.
Αγορά ναυπηγείων
Ο άλλοτε συνεργάτης του Μ. Ματαντού, που ζει πλέον μόνιμα στο Λονδίνο, Αντ. Χάγιας, επιχείρησε στη συνέχεια να αγοράσει τα ναυπηγεία, με συνεταίρο τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Σωτήρη Εμμανουήλ, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ, αλλά η συμφωνία δεν υλοποιήθηκε και τα ναυπηγεία πέρασαν τελικά στην Abu Dhabi Mar. Το δίδυμο Ματαντός - Χάγιας θεωρείται από τις Αρχές ότι είχε κομβικό ρόλο στη διακίνηση των χρημάτων και είναι χαρακτηριστικό ότι η αλληλογραφία που αφορούσε το θέμα των υποβρυχίων μεταξύ της HDW/Ferrostaal, του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, των ναυπηγείων και των εταιρειών που είχαν αναλάβει τα αντισταθμιστικά κοινοποιείται σχεδόν στο σύνολό της στη ΜΙΕ και προσωπικά στον Αντ. Χάγια.
«Μαύρα» χρήματα
Στον πρώτο φάκελο του ΣΔΟΕ προς την Εισαγγελία περιλαμβάνονται, επίσης, οι πρόσφατες καταθέσεις εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ελήφθησαν από υπαλλήλους του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η κατάθεση του λογιστή των ναυπηγείων, ο οποίος σκιαγράφησε -σύμφωνα με πληροφορίες- τις διαδρομές του «μαύρου» χρήματος, με αιχμή τα αντισταθμιστικά έργα που συνόδευαν τη συμφωνία για τα υποβρύχια. Παράλληλα με την προφορική του κατάθεση, προσκόμισε στους ελεγκτές και έγγραφα για πληρωμές εκατομμυρίων ευρώ από τα ναυπηγεία σε εταιρείες-«φαντάσματα» που δήλωναν έδρα σε φορολογικούς παραδείσους. Αρκετά από τα τιμολόγια που έθεσε ο λογιστής στη διάθεση του ΣΔΟΕ θεωρούνται ιδιαίτερα σοβαρά και εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν επί της ουσίας την εισαγγελική έρευνα.
Στα γραφεία του Σώματος βρέθηκε ακόμη μία υπάλληλος των ναυπηγείων, που εργαζόταν σε θέσεις γραμματειακής υποστήριξης του Διοικητικού Συμβουλίου κατά το παρελθόν και έδωσε στοιχεία για ό,τι έχει περιέλθει -λόγω θέσεως- στην αντίληψή της για το θέμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Το συγκεκριμένο πόρισμα περιλαμβάνει μόνο τα πρώτα στοιχεία του ΣΔΟΕ και, κάθε φορά που θα προκύπτουν νέα ευρήματα, η υπηρεσία θα αποστέλλει συμπληρωματικούς φακέλους στο Τμήμα Οικονομικού Εγκλήματος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών.
80 τραπεζικοί λογαριασμοί στο μικροσκόπιο
Η έρευνα του ΣΔΟΕ θα συνεχιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα με αιχμή τα φορολογικά και τα περιουσιακά στοιχεία των εμπλεκομένων, ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται στα συμπεράσματα από το άνοιγμα των λογαριασμών περίπου 80 προσώπων, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πρόκειται για πρόσωπα που κατείχαν κομβικές θέσεις την επίμαχη περίοδο -από επιχειρηματίες και συνδικαλιστές των Ελληνικών Ναυπηγείων, μέχρι αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού και αξιωματούχους του υπουργείου Εθνικής Αμυνας-, χωρίς να εξαιρούνται πρώην γενικοί γραμματείς και πρώην διευθυντές εξοπλισμών. Η διαδικασία της αξιολόγησης των στοιχείων θα είναι χρονοβόρα, καθώς, στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σαφής εικόνα για τις τραπεζικές καταθέσεις, οι εμπλεκόμενοι θα κληθούν να εξηγήσουν το «πόθεν έσχες», ενώ -παράλληλα- γίνεται έρευνα και για την ακίνητη περιουσία τους.
Η Torcaso
Η έρευνα συνεχίζεται από το ΣΔΟΕ και σχετικά με τη λίστα των αποδεκτών μεγάλων χρηματικών ποσών που αποτελούσαν προμήθειες για τα υποβρύχια, όπως δημοσιεύτηκε στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, τόσο για τα φυσικά πρόσωπα, όπως ο Υ.Β. (τα αρχικά παραπέμπουν στον Yianni Beltsio), όσο και για τις offshore εταιρείες συμβούλων. «Λαβράκι» αποτελεί η Morelia Trading, η οποία αναφέρεται στη λίστα και διασυνδέεται με την «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα» Torcaso, την offshore εταιρεία που οι Αρχές έχουν συναντήσει ξανά στην υπόθεση του σπιτιού του Ακη Τσοχατζόπουλου, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, αλλά και στις υποθέσεις του Βατοπεδίου και της Siemens.
Στρατιωτικοί-μέλη των εταιρειών
Στα εντυπωσιακά ευρήματα του ΣΔΟΕ περιλαμβάνονται ονόματα στρατιωτικών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, οι οποίοι ήταν μέλη των επιτροπών που ενέκριναν τα αντισταθμιστικά και, μετά την αποστράτευσή τους, εμφανίζονται να συμμετέχουν σε εταιρείες οι οποίες είχαν αναλάβει τα έργα. Το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών των συγκεκριμένων πρώην αξιωματικών, που έχει ήδη διαταχθεί, αναμένεται να δώσει απαντήσεις για τη δραστηριότητά τους εντός και εκτός του υπουργείου Αμυνας, αλλά και για τον ρόλο τους στην υλοποίηση των συμφωνιών για τα αντισταθμιστικά.
«Μεγαλύτερο σκάνδαλο και από τη Siemens»
Διώξεις εναντίον τουλάχιστον 50 ατόμων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο των αμαρτωλών προμηθειών για τα υποβρύχια και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναμένεται να ασκηθούν μέσα στο επόμενο δεκαήμερο από την ελληνική Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με πληροφορίες της Real news, έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της δικογραφίας, που πλέον μετριέται σε χιλιάδες σελίδες. Μάλιστα, οι λειτουργοί της ελληνικής Δικαιοσύνης έχουν φτάσει στο σημείο να χαρακτηρίζουν την υπόθεση αγοράς των γερμανικών υποβρυχίων από το ελληνικό κράτος και την ανάθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε γερμανική κοινοπραξία «μεγαλύτερο σκάνδαλο ακόμη και από την υπόθεση Siemens».
Ο ογκώδης φάκελος της δικογραφίας περιλαμβάνει στοιχεία για περισσότερα από 50 άτομα, καθώς -όπως όλα δείχνουν- οι αμαρτωλές πληρωμές διοχετεύθηκαν στην Ελλάδα μέσω ενός καλά οργανωμένου κυκλώματος, που αποτελείτο από μία αρκετά ευρεία ομάδα ατόμων.
Εμπλοκή
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως εναντίον των προσεχώς διωκόμενων υπάρχουν πολύ σοβαρές ενδείξεις εμπλοκής στο σκάνδαλο με τις μίζες για τα υποβρύχια και τα ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, οι έρευνες έχουν εντοπίσει περιουσιακά στοιχεία, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τις νόμιμες δραστηριότητες του κυκλώματος.
Ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, οι υπάλληλοι της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Ειδικών Υποθέσεων του ΣΔΟΕ δούλευαν με πυρετώδεις ρυθμούς στα γραφεία της υπηρεσίας, στην οδό Πειραιώς, προκειμένου να συνταχθεί το πρώτο πόρισμα με τα έως τώρα στοιχεία των ερευνών. Ο «καυτός» φάκελος αναμένεται να διαβιβαστεί, εκτός σοβαρού απροόπτου,σήμερα στις εισαγγελείς του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος, Ευγενία Κυβέλου και Πόπη Παπανδρέου, που χειρίζονται την πολύκροτη υπόθεση.
Οι συμβάσεις
Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών βρίσκεται η κύρια σύμβαση για τα υποβρύχια τύπου 214, το ένα από τα οποία θα κατασκευαζόταν στο Κίελο και τα υπόλοιπα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η συγκεκριμένη σύμβαση εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ στις 24 Ιουλίου 1999, μετά από εισήγηση του τότε υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου και υπογράφηκε το 2000. Συνοδευόταν, μάλιστα, από μια δεύτερη, η οποία αφορούσε τα αντισταθμιστικά οφέλη που -σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών- ήταν το «όχημα» για να φτάσει το «μαύρο» χρήμα από τη Γερμανία στην Ελλάδα και να διανεμηθεί σε αξιωματούχους που κατείχαν θέσεις-«κλειδιά».
Είναι ενδεικτικό ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, τα έργα που προβλέπονταν από τις συμφωνίες για τα αντισταθμιστικά δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Στο «μικροσκόπιο» της έρευνας βρίσκεται, ωστόσο, ακόμα μία σύμβαση, αυτή για την επισκευή των υποβρυχίων τύπου 209, η οποία υπογράφηκε το 2002 και επίσης συνοδευόταν από μια δευτερεύουσα για τα αντισταθμιστικά.
Οι διώξεις
Το «ραντεβού» με τις εισαγγελείς θεωρείται βέβαιο για όλους όσοι ενεπλάκησαν στην υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων, πάνω στις οποίες -σύμφωνα με τις έως τώρα έρευνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία- στήθηκε «χορός» εκατομμυρίων ευρώ άνευ προηγουμένου. Με δεδομένο ότι οι συμβάσεις για τα εξοπλιστικά φτάνουν στο ΚΥΣΕΑ έπειτα από εισήγηση του εκάστοτε υπουργού Εθνικής Αμυνας, εν προκειμένω του Ακη Τσοχατζόπουλου, το ενδιαφέρον των Αρχών εστιάζεται στον πρώην υπουργό και τους τότε στενούς του συνεργάτες. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι εισαγγελείς του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος μελετούν εξονυχιστικά τα στοιχεία που παρέλαβαν, κατόπιν αιτήματός τους, από τη γερμανική Δικαιοσύνη και έχουν ήδη καταλήξει στα πρώτα συμπεράσματα για το μεγάλο «υποβρύχιο πάρτι», ενώ μετά την παραλαβή του πορίσματος από το ΣΔΟΕ, ανοίγει ο δρόμος για τις πρώτες ποινικές διώξεις.
Από την αρχή της έρευνας, τους πρώτους μήνες του 2010, το ΣΔΟΕ είχε «σκοντάψει» στην εταιρεία ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, με έδρα στον Πειραιά, που αρχικά ανήκε στον εφοπλιστή Μιχάλη Ματαντό και στη συνέχεια μεταβιβάστηκε στους έως τότε υπαλλήλους του, Αντώνη Χάγια και Αλέξανδρο Παπαντωνίου. Οι Αρχές «συναντούν» ξανά τον εφοπλιστή, που φαίνεται να είχε ρόλο αντιπροσώπου της HDW στην Ελλάδα, όταν καταθέτει στη γερμανική Δικαιοσύνη και «καίει» τον επί σειρά ετών στενό συνεργάτη του Ακη Τσοχατζόπουλου, Γιάννη Μπέλτσιο. Εξεταζόμενος από τους εισαγγελείς στο Μόναχο, ο Μ. Ματαντός, όπως αποκάλυψε η Real news, κατονομάζει τον Γ. Μπέλτσιο ως αποδέκτη μίζας ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, που αφορούσε την υλοποίηση της συμφωνίας για τα υποβρύχια.
Αγορά ναυπηγείων
Ο άλλοτε συνεργάτης του Μ. Ματαντού, που ζει πλέον μόνιμα στο Λονδίνο, Αντ. Χάγιας, επιχείρησε στη συνέχεια να αγοράσει τα ναυπηγεία, με συνεταίρο τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Σωτήρη Εμμανουήλ, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ, αλλά η συμφωνία δεν υλοποιήθηκε και τα ναυπηγεία πέρασαν τελικά στην Abu Dhabi Mar. Το δίδυμο Ματαντός - Χάγιας θεωρείται από τις Αρχές ότι είχε κομβικό ρόλο στη διακίνηση των χρημάτων και είναι χαρακτηριστικό ότι η αλληλογραφία που αφορούσε το θέμα των υποβρυχίων μεταξύ της HDW/Ferrostaal, του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, των ναυπηγείων και των εταιρειών που είχαν αναλάβει τα αντισταθμιστικά κοινοποιείται σχεδόν στο σύνολό της στη ΜΙΕ και προσωπικά στον Αντ. Χάγια.
«Μαύρα» χρήματα
Στον πρώτο φάκελο του ΣΔΟΕ προς την Εισαγγελία περιλαμβάνονται, επίσης, οι πρόσφατες καταθέσεις εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ελήφθησαν από υπαλλήλους του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η κατάθεση του λογιστή των ναυπηγείων, ο οποίος σκιαγράφησε -σύμφωνα με πληροφορίες- τις διαδρομές του «μαύρου» χρήματος, με αιχμή τα αντισταθμιστικά έργα που συνόδευαν τη συμφωνία για τα υποβρύχια. Παράλληλα με την προφορική του κατάθεση, προσκόμισε στους ελεγκτές και έγγραφα για πληρωμές εκατομμυρίων ευρώ από τα ναυπηγεία σε εταιρείες-«φαντάσματα» που δήλωναν έδρα σε φορολογικούς παραδείσους. Αρκετά από τα τιμολόγια που έθεσε ο λογιστής στη διάθεση του ΣΔΟΕ θεωρούνται ιδιαίτερα σοβαρά και εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν επί της ουσίας την εισαγγελική έρευνα.
Στα γραφεία του Σώματος βρέθηκε ακόμη μία υπάλληλος των ναυπηγείων, που εργαζόταν σε θέσεις γραμματειακής υποστήριξης του Διοικητικού Συμβουλίου κατά το παρελθόν και έδωσε στοιχεία για ό,τι έχει περιέλθει -λόγω θέσεως- στην αντίληψή της για το θέμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Το συγκεκριμένο πόρισμα περιλαμβάνει μόνο τα πρώτα στοιχεία του ΣΔΟΕ και, κάθε φορά που θα προκύπτουν νέα ευρήματα, η υπηρεσία θα αποστέλλει συμπληρωματικούς φακέλους στο Τμήμα Οικονομικού Εγκλήματος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών.
80 τραπεζικοί λογαριασμοί στο μικροσκόπιο
Η έρευνα του ΣΔΟΕ θα συνεχιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα με αιχμή τα φορολογικά και τα περιουσιακά στοιχεία των εμπλεκομένων, ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται στα συμπεράσματα από το άνοιγμα των λογαριασμών περίπου 80 προσώπων, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πρόκειται για πρόσωπα που κατείχαν κομβικές θέσεις την επίμαχη περίοδο -από επιχειρηματίες και συνδικαλιστές των Ελληνικών Ναυπηγείων, μέχρι αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού και αξιωματούχους του υπουργείου Εθνικής Αμυνας-, χωρίς να εξαιρούνται πρώην γενικοί γραμματείς και πρώην διευθυντές εξοπλισμών. Η διαδικασία της αξιολόγησης των στοιχείων θα είναι χρονοβόρα, καθώς, στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σαφής εικόνα για τις τραπεζικές καταθέσεις, οι εμπλεκόμενοι θα κληθούν να εξηγήσουν το «πόθεν έσχες», ενώ -παράλληλα- γίνεται έρευνα και για την ακίνητη περιουσία τους.
Η Torcaso
Η έρευνα συνεχίζεται από το ΣΔΟΕ και σχετικά με τη λίστα των αποδεκτών μεγάλων χρηματικών ποσών που αποτελούσαν προμήθειες για τα υποβρύχια, όπως δημοσιεύτηκε στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, τόσο για τα φυσικά πρόσωπα, όπως ο Υ.Β. (τα αρχικά παραπέμπουν στον Yianni Beltsio), όσο και για τις offshore εταιρείες συμβούλων. «Λαβράκι» αποτελεί η Morelia Trading, η οποία αναφέρεται στη λίστα και διασυνδέεται με την «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα» Torcaso, την offshore εταιρεία που οι Αρχές έχουν συναντήσει ξανά στην υπόθεση του σπιτιού του Ακη Τσοχατζόπουλου, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, αλλά και στις υποθέσεις του Βατοπεδίου και της Siemens.
Στρατιωτικοί-μέλη των εταιρειών
Στα εντυπωσιακά ευρήματα του ΣΔΟΕ περιλαμβάνονται ονόματα στρατιωτικών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, οι οποίοι ήταν μέλη των επιτροπών που ενέκριναν τα αντισταθμιστικά και, μετά την αποστράτευσή τους, εμφανίζονται να συμμετέχουν σε εταιρείες οι οποίες είχαν αναλάβει τα έργα. Το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών των συγκεκριμένων πρώην αξιωματικών, που έχει ήδη διαταχθεί, αναμένεται να δώσει απαντήσεις για τη δραστηριότητά τους εντός και εκτός του υπουργείου Αμυνας, αλλά και για τον ρόλο τους στην υλοποίηση των συμφωνιών για τα αντισταθμιστικά.
«Μεγαλύτερο σκάνδαλο και από τη Siemens»
Διώξεις εναντίον τουλάχιστον 50 ατόμων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο των αμαρτωλών προμηθειών για τα υποβρύχια και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναμένεται να ασκηθούν μέσα στο επόμενο δεκαήμερο από την ελληνική Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με πληροφορίες της Real news, έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της δικογραφίας, που πλέον μετριέται σε χιλιάδες σελίδες. Μάλιστα, οι λειτουργοί της ελληνικής Δικαιοσύνης έχουν φτάσει στο σημείο να χαρακτηρίζουν την υπόθεση αγοράς των γερμανικών υποβρυχίων από το ελληνικό κράτος και την ανάθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε γερμανική κοινοπραξία «μεγαλύτερο σκάνδαλο ακόμη και από την υπόθεση Siemens».
Ο ογκώδης φάκελος της δικογραφίας περιλαμβάνει στοιχεία για περισσότερα από 50 άτομα, καθώς -όπως όλα δείχνουν- οι αμαρτωλές πληρωμές διοχετεύθηκαν στην Ελλάδα μέσω ενός καλά οργανωμένου κυκλώματος, που αποτελείτο από μία αρκετά ευρεία ομάδα ατόμων.
Εμπλοκή
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως εναντίον των προσεχώς διωκόμενων υπάρχουν πολύ σοβαρές ενδείξεις εμπλοκής στο σκάνδαλο με τις μίζες για τα υποβρύχια και τα ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, οι έρευνες έχουν εντοπίσει περιουσιακά στοιχεία, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τις νόμιμες δραστηριότητες του κυκλώματος.