Τέρµα στα ψιλά γράµµατα των τιµολογίων ηλεκτρικής ενέργειας επιχειρεί να βάλει η ΡΑΕ ζητώντας, τόσο από τη ∆ΕΗ όσο και από τους ανταγωνιστές της, να ενηµερώνουν αναλυτικά τους πελάτες τους για τον τρόπο µε τον οποίο χρεώνουν. Τα παραπάνω περιλαµβάνονται στις «Βασικές Αρχές Τιµολόγησης Ηλεκτρικής Ενέργειας» που εξέδωσε η Αρχή και που αφορούν σε όλες τις κατηγορίες των τιµολογίων (οικιακά, εµπορικά, βιοτεχνικά, βιοµηχανικά), προκειµένου ο καταναλωτής να µπορεί να επιλέξει µε διαφάνεια το πρόγραµµα της εταιρείας που τον συµφέρει. Ειδικά για τις εκπτώσεις που παρέχουν οι ανταγωνιστές της ∆ΕΗ, «θα πρέπει να διευκρινίζεται µε απόλυτη σαφήνεια το ύψος της έκπτωσης και πού εφαρµόζεται αυτή, τα κριτήρια εφαρµογής, η διάρκεια ισχύος, οι όροι ακύρωσης ή άρσής της», αναφέρει χαρακτηριστικά το κείµενο
Εκπτώσεις
Στην ουσία η ΡΑΕ αναφέρεται στα ιδιωτικά οικιακά και εµπορικά πακέτα «α λα καρτ» που έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και που µοιάζουν πολύ µε εκείνα της κινητής τηλεφωνίας καθώς βασίζονται στην αγορά συγκεκριµένης ποσότητας ενέργειας, σε ελκυστική τιµή. Ο πελάτης, ανάλογα µε το «προφίλ» του και το ρεύµα που καταναλώνει, αγοράζει τις αντίστοιχες κιλοβατώρες σε τιµή χαµηλότερη έως και 20% από εκείνη της ∆ΕΗ, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες. Αν δεν καταναλώσει όλες τις κιλοβατώρες που αγόρασε, απλώς θα έχει… χάσει. Αν όµως χρειαστεί να καταναλώσει επιπλέον ρεύµα (και σε αυτό ακριβώς το σηµείο αναφέρεται η ΡΑΕ), για τις επιπλέον κιλοβατώρες θα τιµολογηθεί µε άλλη χρέωση (ευρώ / KWh), κάτι που οι εταιρείες οφείλουν πάντα να τονίζουν εκ των προτέρων στους υποψήφιους πελάτες τους.
Διάρκεια προγραμμάτων
Ειδική µνεία κάνει η ΡΑΕ στο πώς τιµολογούν οι εταιρείες που προσφέρουν συγκεκριµένα πακέτα ενέργειας σε κιλοβατώρες (σαν αυτά της κινητής τηλεφωνίας). Και επισηµαίνει ότι η περίοδος τιµολόγησης θα πρέπει να συνδυάζεται µε τις περιόδους καταµέτρησης της κατανάλωσης, ώστε να µπορεί να διαπιστωθεί αν το όριο κατανάλωσης του πακέτου παραβιάζεται. Σήµερα η ∆ΕΗ καταµετρά την τελική κατανάλωση των πελατών της ανά τετράµηνο, οπότε και τους στέλνει τον εκκαθαριστικό λογαριασµό. Υπάρχουν, ωστόσο, εταιρείες στην αγορά που διαθέτουν προγράµµατα τρίµηνης διάρκειας. Ως αποτέλεσµα, δεν είναι δυνατό να διαπιστωθεί πότε ο πελάτης έχει ξεπεράσει το όριο κατανάλωσης του πακέτου που αγόρασε, έπειτα από το οποίο χρεώνεται µε υψηλότερες τιµές. Επιπλέον, οι χρεώσεις που προσφέρουν οι προµηθευτές αυτοί µε τις αντίστοιχες της ∆ΕΗ δεν µπορεί να συγκριθούν εύκολα, ώστε να αποφασίσει ο καταναλωτής ποια είναι η καλύτερη γι’ αυτόν προσφορά. Η ΡΑΕ προτείνει στην ουσία τα πακέτα που προσφέρονται στους οικιακούς πελάτες, να µπορούν να εκκαθαρίζονται ανά τετράµηνο βάσει πραγµατικής καταµέτρησης αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν δεν αλλάξουν τα προγράµµατα που διαθέτουν οι εταιρείες, θα τους επιβάλει ποινές.