Στην 29η θέση βρίσκεται η Ελλάδα στον πίνακα με τις χώρες με το πλέον ελκυστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, σε σύνολο 139 χωρών, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Χαμηλή βαθμολογία συγκέντρωσε η χώρας μας στην έκθεση που κυκλοφόρησε από το World Economic Forum, κατά τη διάρκεια του Global Tourism Forum 2011 (GTF), που πραγματοποιήθηκε χθες στην Ανδόρρα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO).
Βρέθηκε στην 29η θέση στον πίνακα με τις χώρες με το πλέον ελκυστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου το2011, σε σύνολο 139 χωρών, που βαθμολογήθηκαν με βάση 60 δείκτες, μεταξύ των οποίων το ρυθμιστικό πλαίσιο, η ασφάλεια, η υγεία, οι υποδομές, οι τιμές, ο πολιτισμός, η προστασία του περιβάλλοντας και τα μέσα μεταφοράς.
Πρώτη κατατάσσεται η Ελβετία, με δεύτερη τη Γερμανία και τρίτη τη Γαλλία, που διαθέτουν το πλέον ελκυστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου. Τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας συμπληρώνουν η Αυστρία, Σουηδία, Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Ισπανία και Σιγκαπούρη. Η Κύπρος βρίσκεται στην 24η θέση.
Από άλλες γειτονικές χώρες, η Πορτογαλία καταλαμβάνει την 18η, η Μάλτα την 26η, η Ιταλία την 27η, η Κροατία την 34η,, η Βουλγαρία την 48η και η Τουρκία την 50η θέση. Οι παραδοσιακοί προορισμοί της Βορείου Αφρικής, όπως η Τυνησία και η Αίγυπτος, υποχωρούν στην κατάταξη ελλείψει ανάπτυξης αλλά και λόγω των πρόσφατων εξελίξεων που εκτιμάται ότι θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις βραχυπρόθεσμα.
Αργή ανάκαμψη του κλάδου
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, μετά από μια δύσκολη περίοδο, κατά την οποία επαναπροσδιορίστηκε ένα μεγάλο μέρος της βιομηχανίας ταξιδίων και τουρισμού, ο τομέας ανακάμπτει αργά από την οικονομική ύφεση.
Η τουριστική βιομηχανία προσβλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία στο μέλλον και αναζητεί νέες και καινοτόμες ιδέες για την επιτυχημένη ανάπτυξη του.
Παρά τις πρόσφατες δυσκολίες, η τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία αναγνωρίζεται ευρέως ως ένας κρίσιμος τομέας σε παγκόσμια κλίμακα, ο οποίος παρέχει σημαντικές δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης. Ένας αναπτυσσόμενος εθνικός τουριστικός τομέας συμβάλλει στην απασχόληση, μεγαλώνει το εθνικό εισόδημα και βελτιώνει τον κρατικό ισολογισμό.
Η Έκθεση Ανταγωνιστικότητας για τα Ταξίδια & τον Τουρισμό 2011 μετρά και αναλύει τους παράγοντες της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής βιομηχανίας των οικονομιών διεθνώς. Κύριος στόχος της είναι να παρέχει ένα χρήσιμο εργαλείο για τις κυβερνήσεις και τους ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου, για την υπέρβαση των εμποδίων για την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας, ώστε να επωφεληθούν πλήρως από την ανάπτυξη του τομέα.
Πρώτη κατατάσσεται η Ελβετία, με δεύτερη τη Γερμανία και τρίτη τη Γαλλία, που διαθέτουν το πλέον ελκυστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου. Τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας συμπληρώνουν η Αυστρία, Σουηδία, Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Ισπανία και Σιγκαπούρη. Η Κύπρος βρίσκεται στην 24η θέση.
Από άλλες γειτονικές χώρες, η Πορτογαλία καταλαμβάνει την 18η, η Μάλτα την 26η, η Ιταλία την 27η, η Κροατία την 34η,, η Βουλγαρία την 48η και η Τουρκία την 50η θέση. Οι παραδοσιακοί προορισμοί της Βορείου Αφρικής, όπως η Τυνησία και η Αίγυπτος, υποχωρούν στην κατάταξη ελλείψει ανάπτυξης αλλά και λόγω των πρόσφατων εξελίξεων που εκτιμάται ότι θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις βραχυπρόθεσμα.
Αργή ανάκαμψη του κλάδου
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, μετά από μια δύσκολη περίοδο, κατά την οποία επαναπροσδιορίστηκε ένα μεγάλο μέρος της βιομηχανίας ταξιδίων και τουρισμού, ο τομέας ανακάμπτει αργά από την οικονομική ύφεση.
Η τουριστική βιομηχανία προσβλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία στο μέλλον και αναζητεί νέες και καινοτόμες ιδέες για την επιτυχημένη ανάπτυξη του.
Παρά τις πρόσφατες δυσκολίες, η τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία αναγνωρίζεται ευρέως ως ένας κρίσιμος τομέας σε παγκόσμια κλίμακα, ο οποίος παρέχει σημαντικές δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης. Ένας αναπτυσσόμενος εθνικός τουριστικός τομέας συμβάλλει στην απασχόληση, μεγαλώνει το εθνικό εισόδημα και βελτιώνει τον κρατικό ισολογισμό.
Η Έκθεση Ανταγωνιστικότητας για τα Ταξίδια & τον Τουρισμό 2011 μετρά και αναλύει τους παράγοντες της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής βιομηχανίας των οικονομιών διεθνώς. Κύριος στόχος της είναι να παρέχει ένα χρήσιμο εργαλείο για τις κυβερνήσεις και τους ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου, για την υπέρβαση των εμποδίων για την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας, ώστε να επωφεληθούν πλήρως από την ανάπτυξη του τομέα.