Ξέρατε
ότι η Ελλάδα είναι παγκοσμίως η πρώτη κατά κεφαλήν χώρα στους ιδιοκτήτες πόρσε -
καγιέν; Ξέρετε ποια είναι η πόλη της Ελλάδας που αποτελεί την απόλυτη
πρωταθλήτρια στη συγκεκριμένη... επίδοση και κατά συνέπεια μπορεί κάλλιστα να
χαρακτηριστεί ως... πρωταθλήτρια κόσμου; Την απάντηση την δίνει με άρθρο του στο
περιοδικό του βρετανικού πανεπιστημίου Γουόρικ ο καθηγητής του Ηρακλής
Πολεμαρχάκις, το οποίο αναδημοσιεύθηκε από την αγγλόφωνη εφημερίδα «Athens
News».
H πρωτεύουσα των πόρσε - καγιέν δεν είναι ούτε το Λονδίνο, ούτε η Νέα Υόρκη, αλλά η... Λάρισα, μια
πόλη μόλις 250.000 κατοίκων. Το γεγονός «έχει μετατραπεί σε προσφιλές θέμα συζήτησης στην Στουτγάρδη, το λίκνο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», γράφει ο Πολεμαρχάκις, επισημαίνοντας το αυτονόητο: ότι το συγκεκριμένο ρεκόρ είναι μάλλον περίεργο για μια αγροτική περιοχή, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά ανθηρός μπορεί να χαρακτηρισθεί πλέον.
Παράλληλα, όπως αποκαλύπτεται, τα κονδύλια και οι επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντί να γίνονται επενδύσεις στα χωράφια, προφανώς γίνονται... πολυτελή αυτοκίνητα. «Πριν από ένα - δυο χρόνια ο αριθμός των πόρσε - καγιέν που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα ήταν μεγαλύτερος από τον αριθμό των Ελλήνων που δήλωναν εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ και πλήρωναν τους αντίστοιχους φόρους», υπογραμμίζει στο άρθρο του ο κ. Πολεμαρχάκις.
Όπως γράφει ο Ηρακλής Πολεμαρχάκις, «η χώρα βρίσκεται σε οικτρή θέση εξαιτίας του εύκολου χρήματος, κληροδότημα των τεράστιων πιστώσεων που προσέφερε σε δημόσιο και ιδιώτες η ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη και εξαιτίας ενός συνδυασμού άλλων παραγόντων, μεταξύ των οποίων η διαφθορά, η ξοφλημένη πολιτική κουλτούρα και το εκπαιδευτικό σύστημα που δεν μπόρεσε να παράσχει στους πολίτες τις απαιτούμενες δεξιότητες».
Τρίπολη: Απάτη με πλαστά τιμολόγια αγροτικών προϊόντων αποκάλυψε το ΣΔΟΕ
H πρωτεύουσα των πόρσε - καγιέν δεν είναι ούτε το Λονδίνο, ούτε η Νέα Υόρκη, αλλά η... Λάρισα, μια
πόλη μόλις 250.000 κατοίκων. Το γεγονός «έχει μετατραπεί σε προσφιλές θέμα συζήτησης στην Στουτγάρδη, το λίκνο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», γράφει ο Πολεμαρχάκις, επισημαίνοντας το αυτονόητο: ότι το συγκεκριμένο ρεκόρ είναι μάλλον περίεργο για μια αγροτική περιοχή, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά ανθηρός μπορεί να χαρακτηρισθεί πλέον.
Παράλληλα, όπως αποκαλύπτεται, τα κονδύλια και οι επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντί να γίνονται επενδύσεις στα χωράφια, προφανώς γίνονται... πολυτελή αυτοκίνητα. «Πριν από ένα - δυο χρόνια ο αριθμός των πόρσε - καγιέν που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα ήταν μεγαλύτερος από τον αριθμό των Ελλήνων που δήλωναν εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ και πλήρωναν τους αντίστοιχους φόρους», υπογραμμίζει στο άρθρο του ο κ. Πολεμαρχάκις.
Όπως γράφει ο Ηρακλής Πολεμαρχάκις, «η χώρα βρίσκεται σε οικτρή θέση εξαιτίας του εύκολου χρήματος, κληροδότημα των τεράστιων πιστώσεων που προσέφερε σε δημόσιο και ιδιώτες η ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη και εξαιτίας ενός συνδυασμού άλλων παραγόντων, μεταξύ των οποίων η διαφθορά, η ξοφλημένη πολιτική κουλτούρα και το εκπαιδευτικό σύστημα που δεν μπόρεσε να παράσχει στους πολίτες τις απαιτούμενες δεξιότητες».
Τρίπολη: Απάτη με πλαστά τιμολόγια αγροτικών προϊόντων αποκάλυψε το ΣΔΟΕ
Μεγάλη απάτη σε βάρος του Δημοσίου που σχετίζεται με την επιστροφή ΦΠΑ σε αγρότες ανακάλυψαν στελέχη του ΣΔΟΕ στην Πελοπόννησο. Ο διευθυντής του ΣΔΟΕ Πελοποννήσου Νίκος Κολεντζάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, αποκάλυψε ότι εντόπισαν το κύκλωμα διότι πολλοί αγρότες, κυρίως του ειδικού καθεστώτος, σε όλους τους νομούς της περιφέρειας Πελοποννήσου, εισέπρατταν τεράστια ποσά από επιστροφή ΦΠΑ, για παραγόμενα προϊόντα που δεν θα μπορούσαν ποτέ να έχουν παράγει, λόγω των λίγων στρεμμάτων γης που κατείχαν και καλλιεργούσαν. Κατά τη διασταύρωση, μάλιστα, των στοιχείων επιβεβαιώθηκε πλήρως η απάτη, αφού από τα τιμολόγια - δελτία αποστολής, που κατέθεταν οι αγρότες για να πάρουν την επιστροφή, εμφανιζόταν να έχει γίνει μεταφορά πολλών τόνων με αγροτικά προϊόντα σε φορτηγά που δεν μπορούσαν να σηκώσουν το φορτίο, αλλά και με αυτοκίνητα οι πινακίδες κυκλοφορίας των οποίων ανήκαν σε βυτιοφόρα. Ανέφερε ακόμα ότι στο κόλπο είχαν μπει κι αλλοδαποί, και για παράδειγμα είπε ότι ανακάλυψαν Αλβανό να έχει καταθέσει τιμολόγια για να λάβει επιστροφή ΦΠΑ ύψους 70.000 ευρώ. Οι καλλιεργητές αυτοί λοιπόν, παρουσίαζαν μια τεράστια εικονική παραγωγή, μέσα από τιμολόγια συγκεκριμένων εκδοτών - εμπόρων, με έδρα την Αθήνα, τη Θήβα, τον Κορυδαλλό, την Πέλλα, την Κέρκυρα και την Ηλεία. Ο κ. Κολεντζάκης πρόσθεσε ότι η έρευνα του ΣΔΟΕ κινείται σε δύο επίπεδα. Πρώτον στοχεύουν στον εντοπισμό των εκδοτών των τιμολογίων και ήδη στοχοποίησαν εμπόρους στην Ηλεία, στους οποίους έχουν κατάσχει τους φορολογικούς μηχανισμούς και δεύτερον είπε ότι αυτή την περίοδο σε όλη την περιφέρεια Πελοποννήσου, πραγματοποιούνται εξονυχιστικοί έλεγχοι στους αγρότες που έχουν υποβάλλει αιτήσεις για επιστροφή ΦΠΑ με ποσά άνω των 3.000 ευρώ τα έτη 2009 και 2010, ενώ έχει σταματήσει η διαδικασία καταβολής χρημάτων έως ότου ολοκληρωθούν οι έλεγχοι. Υπογράμμισε επίσης ότι το κύκλωμα αποσπούσε μεγάλα ποσά, που δεν είναι γνωστά ακόμη. Ενδεικτικά σημείωσε ότι μόνο στη Μεσσηνία 14 αγρότες κατέθεσαν εικονικά τιμολόγια για επιστροφή ΦΠΑ μέσω συνεταιρισμού, με το ποσό επιστροφής να φτάνει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ και τέτοια τιμολόγια έχουν εντοπιστεί και στην Κορινθία και στη Λακωνία. Ο διευθυντής του ΣΔΟΕ Πελοποννήσου επεσήμανε ότι τις τελευταίες ημέρες αρκετοί αγρότες, από τον θόρυβο που έχει προκύψει, έχουν παρουσιαστεί από μόνοι τους στις ΔΟΥ κι έχουν επιστρέψει μεγάλα ποσά. Τέλος, κάλεσε τους αγρότες κι όσους έχουν εμπλακεί στην απάτη να γυρίσουν πίσω τα χρήματα και να συνεργαστούν με τους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, διότι έχουν στοχοποιηθεί και δεν θα ξεφύγουν, προειδοποιώντας τους παράλληλα ότι εκτός των ποινικών υπάρχουν και διοικητικές ευθύνες που θα τους καταλογιστούν. |