Ελληνικό πρόγραμμα e-learning κερδίζει διεθνή διάκριση


Πολλοί εργαζόμενοι στην Αυστραλία και την Αμερική επιμορφώνονται καθημερινά μέσω του συστήματος εξ αποστάσεως μάθησης, e-Front της εταιρείας Epignosis. Η ονομασία θα ηχεί στα αυτιά τους παράξενη, αφού πρόκειται για ελληνική εταιρεία.  
Οι εκατοντάδες χρήστες της εν λόγω ηλεκτρονικής πλατφόρμας είναι εκείνοι που ψήφισαν το ελληνικό προϊόν μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως και έστειλαν τον εκπρόσωπο της εταιρείας πριν από λίγες μέρες στο Αναχαϊμ της Καλιφόρνιας. Εκεί, έλαβε χώρα η βράβευση «The best of Elearning! 2011 Awards» που οργανώνει κάθε χρόνο το Elearning! Media Group.

Φέτος, το περιοδικό δέχθηκε 1.750 υποψηφιότητες προϊόντων e-learning που προέκυψαν κατόπιν ψηφοφορίας των χρηστών της εν λόγω τεχνολογίας, επικύρωσε τις 1.198 και εν τέλει στον διαγωνισμό «πέρασαν» 58 προϊόντα - μεταξύ των οποίων και η ελληνική πλατφόρμα e-Front. Την είδηση, που ανακοινώθηκε στα τέλη Αυγούστου, υποδέχθηκε με ιδιαίτερη έκπληξη η ολιγομελής ελληνική εταιρεία.
Από το 2003 η ιδέα
«Hταν κάτι μη αναμενόμενο», ομολογεί στην «Κ» ο 35χρονος Θανάσης Παπαγγελής, συνιδρυτής της εταιρείας Epignosis και επικεφαλής του τεχνολογικού τμήματος. «Γνωρίζουμε ότι το προϊόν μας είναι τεχνολογικά άρτιο, αλλά οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζονται με εξαιρετική καχυποψία το τελευταίο χρονικό διάστημα». Ελάχιστα ευρωπαϊκά συστήματα έχουν φθάσει στον εν λόγω διαγωνισμό, ενώ βέβαια το e-Front αποτελεί τη μοναδική ελληνική παρουσία. «Διαγωνιστήκαμε πλάι σε εταιρείες- κολοσσούς, όπως η adobe ή η cisco», διηγείται ο κ. Γιώργος Κάλφας, υπεύθυνος του εμπορικού τμήματος, που εκπροσώπησε την εταιρεία στον διαγωνισμό. Τελικώς, το e-Front μπορεί να μη νίκησε τον Γολιάθ, αλλά πήρε αριστεία στις δύο κατηγορίες που είχε διακριθεί: για το καλύτερο σύστημα open source και το καλύτερο σύστημα learning management. «Το δυνατό μας σημείο είναι ότι η πλατφόρμα μας είναι ιδιαίτερα φιλική προς τον χρήστη, εύχρηστη ακόμα και από μη εξοικειωμένους με την τεχνολογία», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Κάλφας.
Το προϊόν, που η ιδέα του γεννήθηκε το 2003, διατέθηκε στην αγορά το 2007 σε μια έκδοση που «κατέβαζε» ο κάθε ενδιαφερόμενος από το Ιντερνετ δωρεάν, «ήταν ο πιο οικονομικός τρόπος διαφήμισης». Εκτοτε, όμως, βγήκαν στην αγορά και μετέπειτα εκδόσεις, ενώ η ομάδα των προγραμματιστών δεν σταματά μέχρι και σήμερα να εργάζεται προς τη συνεχή βελτίωση της πλατφόρμας. «Κάναμε έρευνα αγοράς και διαπιστώσαμε ότι υπήρχε κενό σε προγράμματα e-learning που θα εξυπηρετούσαν εταιρείες μεσαίου μεγέθους που απασχολούν 200 έως 10.000 υπαλλήλους, έτσι προσαρμόσαμε τις εκδόσεις του Ε-front σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών» σημειώνει ο κ. Παπαγγελής. Σήμερα, το E-front χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στο Αρσάκειο και πολλά πανεπιστημιακά τμήματα.
Οι περισσότερες όμως πωλήσεις -πάνω από το 90%- γίνονται στο εξωτερικό, σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Μ. Ανατολής. Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που η ελληνική εταιρεία ετοιμάζεται να επεκταθεί και στις ΗΠΑ, ενώ διατηρεί γραφείο ήδη στη Μαδρίτη. Τραγική ειρωνεία είναι ότι η Epignosis, που ανήκει στο τεχνολογικό οικοσύστημα Virtual Trip, είχε εισπράξει αρχικά ως επιχορήγηση μόνο 20.000 ευρώ, ενώ έκτοτε άλλες πέντε φορές οι αιτήσεις της απορρίφθηκαν. Στην τελευταία αξιολόγηση η Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας έκρινε ότι «το προτεινόμενο έργο έχει μέτρια χαρακτηριστικά καινοτομίας και υπάρχουν επιφυλάξεις για την ύπαρξη αγοράς για το συγκεκριμένο προϊόν {...} Κατά συνέπεια, δεν τεκμηριώνεται η δυνατότητα βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου». Η ζωή διέψευσε ευχάριστα την παραπάνω γνωμοδότηση.