Περιορισμό του προσωπικού και μείωση του λειτουργικού κόστους, που το 2011 ανέρχεται σε 18 εκατ. ευρώ, αλλά και ανάθεση συμβάσεων με αδιαφανή τρόπο και αυξημένο μισθολογικό κόστος την περίοδο 2006-2009, παραδέχεται η Εγνατία Οδός Α.Ε. (ΕΟΑΕ) σε απάντησή της σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ., Στ.Καλογιάννη, για «προσλήψεις προσωπικού» μέσω συμβάσεων έργου.
Ειδικότερα, η εταιρεία διευκρινίζει ότι οι «συμβασιούχοι έργου» της εταιρείας δεν αποτελούν προσλήψεις προσωπικού και ήταν κυρίως μηχανικοί, διοικητικοί υπάλληλοι και τεχνικοί πληροφορικής που αντικατέστησαν όσους εργάζονταν σε ιδιωτικές εταιρείες (construction managers), οι οποίες παρείχαν προηγουμένως υπηρεσίες συμβούλου στην ΕΟΑΕ για την επίβλεψη των έργων.
Επισημαίνει δε ότι από το 2003 μέχρι και το 2005, οι συμβάσεις έργου στην εταιρεία γίνονταν μετά από διαγωνισμό, ενώ από το 2006 έως και το 2009 με αδιαφανή τρόπο. Έτσι, την περίοδο 2006 και 2009, είχαν συναφθεί 229 ατομικές συμβάσεις έργου χωρίς διαγωνισμό, χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης και χωρίς ενιαία κριτήρια καθορισμού του συμβατικού ποσού.
Τονίζεται ακόμη ότι, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον Μάιο του 2009. Έκτοτε το αντικείμενο των εργασιών των συμβασιούχων έργου μειωνόταν συνεχώς και οι συμβασιούχοι αποχώρησαν σταδιακά βάσει του Ν.3812/2009 («Νόμος Ραγκούση») έως το τέλος του 2010 στο σύνολό τους. Το κόστος «μισθοδοσίας» αυτής της περιόδου (Μάιος 2009-Δεκέμβριος 2010) ήταν 15 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία σημειώνει ακόμη ότι τον Σεπτέμβριο του 2009, το «μόνιμο» προσωπικό της (υπάλληλοι «αορίστου χρόνου» και δημόσιοι υπάλληλοι) ανερχόταν σε 270 άτομα. Έκτοτε, αποχώρησαν 27 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2009 δεν έχει γίνει και καμία νέα σύμβαση έργου. Επίσης, το έτος 2009, οι αποσπασμένοι υπάλληλοι του Δημοσίου, ήταν 28 και οι συνολικές ετήσιες αποδοχές τους έφταναν τα 2,15 εκατ. ευρώ. Σήμερα, οι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας είναι 14, με συνολικές ετήσιες αποδοχές 0,48 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα, εξάλλου, με τα στοιχεία για το προσωπικό της εταιρείας, τους συμβασιούχους έργου και το συνολικό κόστος για την ΕΟΑΕ, τονίζεται ότι το 2009 το σύνολο του προσωπικού και οι συμβασιούχοι έργου ήταν 593 άτομα και το μισθολογικό κόστος με τις εργοδοτικές εισφορές και τη δαπάνη συμβάσεων ανήλθε σε 30,6 εκατ. ευρώ. Το 2011 το σύνολο του προσωπικού ανέρχεται σε 243 άτομα και το μισθολογικό κόστος με τις εργοδοτικές εισφορές στα 11,1 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, οι πάσης φύσεως δοικητικές πράξεις της εταιρείας αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Προγράμματος «Διαύγεια».
Σήμερα, η ΕΟΑΕ έχει αναλάβει νέα έργα («Αρδάνιο-Μάνδρα», «Θέρμη-Γαλάτιστα», κάθετοι άξονες Δυτικής Μακεδονίας, έργα υποδομής στα νησιά του Αιγαίου), πρόσθετα αντικείμενα σε οριζόντιες δράσεις («Οδική Ασφάλεια», «αποκατάσταση ΧΑΔΑ»), την εποπτεία των συμβάσεων παραχώρησης «Μαλιακός –Κλειδί» και «Αυτοκινητόδρομος Ε-65», τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων και άλλες δραστηριότητες. Παρ όλα αυτά, όπως επισημαίνεται, το πρόγραμμα περιστολής δαπανών της εταιρείας οδήγησε το λειτουργικό κόστος από 46 εκατ. ευρώ το 2009, σε 31 εκατ. ευρώ το 2010 και σε 18 εκατ. ευρώ το 2011.
Τέλος, η διοίκηση της ΕΟΑΕ, τονίζει ότι το μέτρο της «εργασιακής εφεδρείας» την προβληματίζει, δεδομένων των υποχρεώσεων που έχει σε όλα τα μέτωπα και σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, που συνδυάζονται με απαιτήσεις για παραγωγή έργου, σύγχρονων προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας.
Ειδικότερα, η εταιρεία διευκρινίζει ότι οι «συμβασιούχοι έργου» της εταιρείας δεν αποτελούν προσλήψεις προσωπικού και ήταν κυρίως μηχανικοί, διοικητικοί υπάλληλοι και τεχνικοί πληροφορικής που αντικατέστησαν όσους εργάζονταν σε ιδιωτικές εταιρείες (construction managers), οι οποίες παρείχαν προηγουμένως υπηρεσίες συμβούλου στην ΕΟΑΕ για την επίβλεψη των έργων.
Επισημαίνει δε ότι από το 2003 μέχρι και το 2005, οι συμβάσεις έργου στην εταιρεία γίνονταν μετά από διαγωνισμό, ενώ από το 2006 έως και το 2009 με αδιαφανή τρόπο. Έτσι, την περίοδο 2006 και 2009, είχαν συναφθεί 229 ατομικές συμβάσεις έργου χωρίς διαγωνισμό, χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης και χωρίς ενιαία κριτήρια καθορισμού του συμβατικού ποσού.
Τονίζεται ακόμη ότι, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον Μάιο του 2009. Έκτοτε το αντικείμενο των εργασιών των συμβασιούχων έργου μειωνόταν συνεχώς και οι συμβασιούχοι αποχώρησαν σταδιακά βάσει του Ν.3812/2009 («Νόμος Ραγκούση») έως το τέλος του 2010 στο σύνολό τους. Το κόστος «μισθοδοσίας» αυτής της περιόδου (Μάιος 2009-Δεκέμβριος 2010) ήταν 15 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία σημειώνει ακόμη ότι τον Σεπτέμβριο του 2009, το «μόνιμο» προσωπικό της (υπάλληλοι «αορίστου χρόνου» και δημόσιοι υπάλληλοι) ανερχόταν σε 270 άτομα. Έκτοτε, αποχώρησαν 27 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2009 δεν έχει γίνει και καμία νέα σύμβαση έργου. Επίσης, το έτος 2009, οι αποσπασμένοι υπάλληλοι του Δημοσίου, ήταν 28 και οι συνολικές ετήσιες αποδοχές τους έφταναν τα 2,15 εκατ. ευρώ. Σήμερα, οι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας είναι 14, με συνολικές ετήσιες αποδοχές 0,48 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα, εξάλλου, με τα στοιχεία για το προσωπικό της εταιρείας, τους συμβασιούχους έργου και το συνολικό κόστος για την ΕΟΑΕ, τονίζεται ότι το 2009 το σύνολο του προσωπικού και οι συμβασιούχοι έργου ήταν 593 άτομα και το μισθολογικό κόστος με τις εργοδοτικές εισφορές και τη δαπάνη συμβάσεων ανήλθε σε 30,6 εκατ. ευρώ. Το 2011 το σύνολο του προσωπικού ανέρχεται σε 243 άτομα και το μισθολογικό κόστος με τις εργοδοτικές εισφορές στα 11,1 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, οι πάσης φύσεως δοικητικές πράξεις της εταιρείας αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Προγράμματος «Διαύγεια».
Σήμερα, η ΕΟΑΕ έχει αναλάβει νέα έργα («Αρδάνιο-Μάνδρα», «Θέρμη-Γαλάτιστα», κάθετοι άξονες Δυτικής Μακεδονίας, έργα υποδομής στα νησιά του Αιγαίου), πρόσθετα αντικείμενα σε οριζόντιες δράσεις («Οδική Ασφάλεια», «αποκατάσταση ΧΑΔΑ»), την εποπτεία των συμβάσεων παραχώρησης «Μαλιακός –Κλειδί» και «Αυτοκινητόδρομος Ε-65», τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων και άλλες δραστηριότητες. Παρ όλα αυτά, όπως επισημαίνεται, το πρόγραμμα περιστολής δαπανών της εταιρείας οδήγησε το λειτουργικό κόστος από 46 εκατ. ευρώ το 2009, σε 31 εκατ. ευρώ το 2010 και σε 18 εκατ. ευρώ το 2011.
Τέλος, η διοίκηση της ΕΟΑΕ, τονίζει ότι το μέτρο της «εργασιακής εφεδρείας» την προβληματίζει, δεδομένων των υποχρεώσεων που έχει σε όλα τα μέτωπα και σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, που συνδυάζονται με απαιτήσεις για παραγωγή έργου, σύγχρονων προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας.