Πρόκειται για το πολυπόθητο φως στο τέλος του τούνελ; Το εξαγωγικό θαύμα στην Ελλάδα


Για «μικρό εξαγωγικό θαύμα που επιτρέπει στους Έλληνες να ελπίζουν» κάνει λόγο ρεπορτάζ του περιοδικού Manager Magazin, το οποίο αναφέρεται στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών.
«Πρόκειται για το πολυπόθητο φως στο τέλος του τούνελ;», διερωτάται ο συντάκτης του δημοσιεύματος τονίζοντας ότι η Ελλάδα αύξησε σημαντικά τις εξαγωγές της και το εμπορικό έλλειμμα συρρικνώθηκε. «Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναζητούν τα αίτια του μικρού εξαγωγικού θαύματος. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται πλέον για φέτα και ελαιόλαδο», σημειώνει το ρεπορτάζ, στο οποίο υπογραμμίζεται η ζήτηση που υπάρχει στο εξωτερικό για τα τρόφιμα και το αλουμίνιο.
Ωστόσο, διαφορετική είναι η εικόνα στη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, τον τουρισμό, σύμφωνα με άλλο ρεπορτάζ που φιλοξενείται στο ίδιο περιοδικό με τίτλο: «Η Ελλάδα δεν προσελκύει πλέον».
«Ο τουρισμός είναι ένας από τους λίγους οικονομικούς τομείς, ο οποίος θα μπορούσε να διοχετεύσει προς την Ελλάδα τα αμέσως αναγκαία χρήματα. Ωστόσο, ο μέχρι πρότινος επιτυχημένος κλάδος εξασθενεί. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στους οξείς τόνους μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών», αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα.
Όπως υποστηρίζουν οι συντάκτες, τα χαμηλά στην παρούσα φάση ποσοστά κρατήσεων προς την Ελλάδα οφείλονται στην εικόνα που μεταδίδεται από τα μέσα ενημέρωσης για την Ελλάδα λόγω των απεργιών και των διαμαρτυριών στην Αθήνα, αλλά και στις ελλιπείς επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές.